Najczęściej zadawane pytania o Raty PayU (kredyt konsumencki)

• Kiedy są dostępne Raty PayU?

Raty PayU są dostępne, jeśli Twoje zakupy wraz z kosztami wysyłki mieszczą się w przedziale od 300 do 50 000 zł.

• Jak działają Raty PayU?

Zapraszamy Cię do obejrzenia krótkiej animacji:

https://youtu.be/rk0plhm8VM8

• Kto udziela kredytu konsumenckiego na zakupy?

Banki lub instytucje pożyczkowe, które współpracują z PayU na podstawie odrębnych umów, w szczególności w zakresie udzielania kredytu Klientom celem dokonania umożliwienia dokonania Płatności z wykorzystaniem opcji kredytu (Raty PayU) oraz odroczonych płatności (PayU Płacę Później). Aktualna lista Organizacji Finansujących dostępna jest na:

https://poland.payu.com/wp-content/uploads/sites/14/2021/10/Lista-organizacji-finansujacych-ver.8.pdf

• Jaki jest koszt kredytu?

Umowa o Kredyt Standardowy lub o Kredyt 0% w ramach Raty PayU zawierana jest między kredytobiorcą a Organizacją Finansującą, z którą PayU S.A. współpracuje i pośredniczy w zawieraniu ww. umów. Przykłady reprezentatywne dotyczące poszczególnych wariantów produktu Raty PayU oraz Regulamin Kredytu 0% w ramach Raty PayU dostępny jest na:

https://poland.payu.com/dokumenty-prawne-do-pobrania/

• Jak wygląda procedura zwrotu w przypadku zakupu na raty?

Zgodnie z art. 27. ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.

  1. W celu odstąpienia od tak zawartej umowy, konsument wysyła do sklepu oświadczenie o rezygnacji z zakupu (odstąpieniu od umowy sprzedaży) i zwraca towar. 
  2. Po spełnieniu wymogów formalnych i zaakceptowaniu zwrotu towaru, sklep dokonuje za pomocą Systemu PayU zwrotu do PayU (częściowego lub całościowego) środków pochodzących z kredytu,  którymi Kupujący sfinansował zakup.
  3. PayU przekazuje następnie środki ze zwrotu bezpośrednio do Organizacji Finansującej, z którą Kupujący zawarł umowę kredytową.
  4. PayU każdorazowo poinformuje Kupującego (e-mail) o odnotowanym zwrocie wraz z podaniem szczegółów zwrotu oraz płatności ratalnej, której dotyczył zwrot.
  5. W celu zapewnienia prawidłowej obsługi umowy kredytowej po zwrocie środków, w tym złożenia dyspozycji odstąpienia lub dokonania wcześniejszej spłaty, Kupujący powinien każdorazowo skontaktować się bezpośrednio z Organizacją Finansującą.

Wyjątki

Zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Kupującemu w odniesieniu do umów wyszczególnionych w tym artykule, w tym między innymi nie przysługuje Kupującemu zawierającemu umowę o zakup biletów na wydarzenia rozrywkowe, sportowe lub kulturalne poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość.

• Co się stanie, jeśli nie dostanę kredytu?

Twój zakup nie zostanie zrealizowany, jeśli Organizacja Finansująca nie udzieli Ci kredytu lub jeśli po otrzymaniu pozytywnej decyzji kredytowej, nie wykonasz kolejnych kroków

polegających na weryfikacji tożsamości i zatwierdzeniu warunków umowy kredytowej za pomocą otrzymanego kodu SMS.

Aby zrealizować zakup, możesz wrócić do sklepu i wybrać inną formę płatności.