Odstąpienie od umowy i zwrot towaru

1. Konsument i Kupujący ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:

  1. W którym Konsument lub Kupujący wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta   lub Kupującego weszła w posiadanie tego towaru.
  2. W którym Konsument lub Kupujący wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.

3. Aby Konsument lub Kupujący mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).

4. Konsument lub Kupujący może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy:

Formularz odstąpienia
od umowy


5. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi lub Kupującemu, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę (tj. udostępnił zawartość treści cyfrowych). Niniejszym Sprzedawca informuje Konsumenta lub Kupującego, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę Konsument lub Kupujący utraci prawo odstąpienia od umowy, a konsument wyraża zgodę na wykonanie w pełni usługi przez Sprzedawcę przed upływem 14-dniowego terminu do odstąpienia od umowy w rozumieniu art. 38 pkt 1 ustawy o prawach konsumenta.

6. Razem ze złożeniem oświadczenia o odstąpieniu, Konsument lub Kupujący przesyła towar do Sprzedawcy za pośrednictwem wybranego przez siebie przewoźnika, przesyłką rejestrowaną na adres Świat Hobby / Bartosz Dulas, ul. Wagnera 20 m. 14, 52-129 Wrocław

Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy

1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub Kupującemu w odniesieniu do umowy:

  1. W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub Kupującego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb czyli grawery indywidualne
  2. W której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
  3. W której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
  4. W której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
  5. W której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
  6. O dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
  7. W której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  8. O dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta lub Kupującego przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

2.  Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument lub lub Kupujący.

Reklamacje

1. W przypadku wystąpienia wady towaru Klient lub Kupujący lub Konsument ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.

2. Korzystając z rękojmi Kupujący lub Konsument może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:

  1. Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
  2. Złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego lub Konsumenta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie,
  3. Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
  4. Żądać usunięcia wady.

3.    Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy Świat Hobby / Bartosz Dulas, ul. Wagnera 20 m. 14, 52-129 Wrocław lub elektroniczny sklep@swiatmodelirc.pl

4. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący lub Konsument lub Klient jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru, w przypadku Kupującego lub Konsumenta na koszt Sprzedawcy, na adres Świat Hobby / Bartosz Dulas, ul. Wagnera 20 m. 14, 52-129 Wrocław

5. Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.

6. Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail sklep@swiatmodelirc.pl

7. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.